NISSE 4 ÅR!!!

9kommentarer

Hej igen!

Nu har vi äntligen fått igång vår dator.
Du må tro att vi är glada över det :)
Under tiden som datorn var sjuk fyllde
min bästa vän, Nisse 4 år.
Han fyllde år den 26 mars och fick
två presenter. Vet ni vad de innehöll?
Jo, det som Nisse älskar mest av allt, ja
förutom matte.

PIPLEKSAKER!
Han hade önskat sig sådant.
Hur kan man vilja ha det när man kan få
saker som smakar gott i stället.

Jag fick självklart hjälpa honom att öppna
ett av paketen, men eftersom det bara pep
och inte luktade gott så var det inte roligt.
Näe, Nisse han fick öppna båda själv och
ni må tro att han jobbade. Svetten lackade
och det flög papper runt omkring i lägenheten.
Men efter mycket arbete så fick han fram sina
presenter. Titta vad han fick.

En gris och en boll, och
jättesmå. Nisse tycker att små
pipleksaker är bäst eftersom de
är lättast att ha i munnen.
Visst var de fina?
Nisse han lekte hela kvällen
och var supernöjd.

Här fick jag vara med på ett hörn.

Jag fick också vara med och provpipa
de nya leksakerna. Visst var det kul men
bara en liten stund, tuggben det är mycket
roligare, tycker jag.

Nisse vill samtidigt passa på att hälsa till
sina syskon i N-kullen och säga:

GRATTIS PÅ 4-årsdagen från mig, Nisse!!!!!


Vid tangentbordet, Zmugge

9 kommentarer

Trixi

01 Apr 2009 10:24

Grattis Nisse! Du börjar vara stor nu... / Tant Trixi

Jannica och Fido

01 Apr 2009 18:23

Nemen Grattis Nisse!! 4 hela år!! Fantastiskt brorsan! Själv förstår jag inte alls vitsen med pipisar! Jag är nog mer som Zmugge på den fronten!

Nos gos från Fido

griffongänget i Kjula

01 Apr 2009 18:27

HURRA HURRA HURRA!!! Grattis Snygg-Nisse! Hoppas du hade en superdag!



Ni anmäler väl er till Griffonspecialen? Vore kul att träffas igen.



Kramar!

Nisse & Zmugge

01 Apr 2009 21:30

TRIXI: Snart är jag lika stor som du...hi,hi,hi.



JANNICA och FIDO: Tack för det :) Jasså du gillar ben du med. Ibland när jag leker med mina pipdjur, springer Zmugge bredvid med sitt tuggben. Matte brukar skratta åt det, eftersom det ser rätt roligt ut. Nosgos från mig till dig Fido!



GRIFFONGÄNGET I KJULA: Jag tackar och bockar. Min dag var helt perfekt. Ska prata med matte om Griffonspecialen, jag och Zmugge skulle självklart gilla att vara där. Massor av snygga griffonbrudar, kan inte vara bättre :) Nosgos till er från oss :))

Jannica och Fido

03 Apr 2009 19:44

Åhh, såg att du skulle gå kurs för Gerard! Han är min idol!! Iaf mattes! Du kommer att ha svinkul! Jag är avis på dej Zmugge! Jag har gått två kurser, så nästa gång blir det en steg två! Vi har gått 1:an två ggr! Stort lycka till och ha så skoj!

Nosgos Fido

Ingrid Raij

03 Apr 2009 20:28

Men har det redan gått fyra år!!

Minns det som igår hur ni skulle ta bort fjädrarna från påskriset och äta upp penseerna!

Vilka fina pipisar du fick Nisseplutten!En som vill ha valp från mig hade träffat Nicke Nyfiken, de bor nästan i samma kvarter så jag hade tipsat henne. Ge järnet nu för Gerhard!!! kramar från mamma Pia och gammelmatte

Therese ,Otto, Snuggles, Nemi och Potion

05 Apr 2009 13:22

Grattis Nisse i efterskott!!!

Hoppas du hade en superbra dag!

Tack för inlägget i vår gästbok;)

Hoppas vi ses snart!

Kramar/Vi på kennel Purpleteams's

Jessica

05 Apr 2009 21:54

GRATTIS GRATTIS Nisse, vad stor du har blivit :) Vilka fina pipisar du har fått, selma blir nog lite avis här tror jag, hennes passion med saker som piper ;) Men mat kanske ligger aningen högra endå haha!Hoppas att vi ses nått i vår/Sommar!Kramar från oss!

Nisse & Zmugge

08 Apr 2009 15:27

JANNICA och FIDO: Ja, vi hade det jättekul,men jobbigt. Matte tyckte Gerhard var jättebra och kursen var mkt lärorik. Hon och moster sa också att det inte tog ont att se på honom, vad dom nu menade med det :)



INGRID: Matte säger att det känns som igår, och att hon kommer ihåg när hon kom och du höll i mig. Jag sprattlade jättemycket och hade öron som Dumbo :) Självklart ska hon hälsa på Nicke, då kommer hon att älska griffoner :)



Therese ,Otto, Snuggles, Nemi och Potion: Tack för det. Vi hade det jättetrevligt på kursen. Hoppas vi ses snart.



JESSICA: Visst är jag stor? Älskar mina pipisar jättemycket. Vi hoppas också att vi ses snart. Hälsa Selma och Signe från oss.



Nisse

Kommentera

Publiceras ej