Vi lussar för matte :)

4kommentarer

Bestämde oss för att överraska matte,
genom att vara lucior.
På med glittret och upp i sängen,
du må tro hon blev glad.
Hon fick tårar i ögonen när
vi voffade vår luciasång.
Matte ville föreviga oss
genom att ta ett kort.

image494

Mitt på dagen kom Chivas och hälsade på.
Han ville också vara lucia och sjunga en sång.
Så här såg han ut:
image495

Chivas hade lite svårt att titta in i kameran
samtidigt som han skulle sjunga.
Texten var ju rätt så svår :))
Så här gick den:


Låt mig få tända ett ljus


Låt mig få tända ett ljus,
Tända det bara för dig.
Färga din värld röd och klar,
se hur du glittrar till svar.
Ute går natten till ro,
bygger en gnistrande bro
fram till vårt festglada hus,
där jag vill tända ett ljus,
ett ljus för bara dig och mig,
ett ljus för bara dig och mig.



Hoppas ni också har en bra lucia!
Från oss, Nisse,Zmugge och Chivas

PS. Chivas vill skicka ett nosgos till Jenny
som är i Norge och jobbar.

4 kommentarer

Fido

13 Dec 2007 14:01

Å vad fina ni var!! Jag hoppade upp till matte i morse utan glitter och hon blir alltid lika glad! För jag värmer så skönt säger hon! Men ni killar, ni är ju helt fantastiska! Lyckost eran matte!
Glad Lucia på er alla önskar Fido med familj!!

Pia & Griffontjejerna

13 Dec 2007 17:21

Ni är sååå duktiga killar, riktiga gentlemen! Ni kan få komma och lussa för oss också, pleeeease???

Vi har gjort en liten julhälsning i våran blogg, vore roligt om ni kunde göra en ni också, hihi!!
Kramar från Rya & Troja

Naken

14 Dec 2007 18:56

Vilka söta tärnor! Har nog aldrig sett sötare ;) Kul att eran matte gillar nakna killar som mig. Men det är ju inte så svårt att förstå, eller hur?
Kul att höra att ni är släkt med Emil i lönneberga, det förklarar er påhittighet. Hoppas att ni hade en lucia fylld av bus ;)
Kul att ni gillar mig trotts att jag är katt. Själv är jag inne och kollar till er blogg rätt ofta. Den är verkligen helfin =)

Ruberta

21 Mar 2008 07:51

GLAD PÅSK!!
önskar mamma Ruberta med småsyskon och övriga gänget.

Kommentera

Publiceras ej