Idag var vi på en utställning i Piteå.
Först ut var Nisse och som vanligt
studsade han och ville inte vara med :(
Resultatet blev en 2:a och kritiken var:

2,5 yers old, Good size, Corr. head, Good bite, Softer ears,
Corr. neck and square body, Excellant movement,
Lower carried tail, Excellant coat and colour.
Needs more self  confidence

Eftersom Nisse inte visade upp sin bästa sida,
så ville han inte att vi skulle ta några kort.
Men det gick bra att ta en bild efteråt. 
Här vilar han ut i "kennelpojkens" knä.
image404
Tycker ni att Nisse ser lite tilltuffsade ut,
beror det på att det regnade jättemycket.

Efter Nisse så var det min tur att gå in i ringen.

Här så står jag på bordet.
image400

Sen så stod jag snyggt framför domaren :)
image401

Sen så sprang jag så elegant som jag kunde.
image402

Efter det så fick jag ett jättefint pris, ett cert:))
Här visar jag och matte upp det.
Du må tro att hon var stolt över mig.
image403

Sen så tog jag även ett pris till,
jag blev BIM. Här visar jag upp
alla mina fina priser.
image405

Min kritik :
9 months old, Excellent head,
Dark eyes with nice expr.
Excellent ears, Corr bite and strong teeth,
Square body, God movement but he needs ringtraining,
Exellent coat, Good colour, Nice temp. Best jun.

Domare var Marija Kavcic, Slovenien


Nästa utställning blir i Luleå den 8 september.
Men det är bara en inofficiell.
Vi ska åka dit jag och Nisse för att träna.
Med oss har vi Sune och Herbert.
Bilder kommer självklart att läggas
ut från den utställningsresan.

Cert-Zmugge
Idag har Zmugge varit och dragit ut en mjölktand.
Den satt utanför en hörntand i underkäken.
Matte hade hoppats att den skulle lossna,
men det gjorde den inte.

Så här ser den ut, mjölktanden
image398
Visst var den stor?

Det är i alla fall skönt att det är gjort och
att det gick bra.
Zmugge är trött efter ha varit nersövd
samt lite groggy, men snart är han sig lik igen.


Idag har vi varit på utställning, det tog hela dagen.
Det var bara jag Zmugge som skulle ställas ut,
Nisse följde med som moraliskt stöd :)

Vi åkte iväg rätt så tidigt imorse. Så här såg vi ut när vi startade.
Jag var mest intresserad av vad som fanns utanför bilen,
så jag vägrade att vända mig om :))
image387

När vi kom fram så var det en evig väntan.
Ja, vi väntade och väntade.....................
image388

image389

Tittade och luktade, ja det fanns liksom inget annat att göra.

Framför oss var utställningsringen och den såg ut så här:

image390

Under tiden som vi väntade gick vi också på
en skogspromenad.
image391

Jag hittade mycket gott att äta som tex lingonris mm.
image392


Ja, som ni ser så tuggar jag på någonting, varje gång matte tar ett kort.
Hon säger att jag skulle kunna bli vegetarian :)

image393

När det närmade sig för att jag skulle gå in i ringen så började det ösregna.
Matte var tvungen att plocka ihop alla våra saker och sätta oss och sig
själv i bilen. Vi hörde hur åskan mullrade och regnet smattrade mot biltaket.
image394

Så här såg det ut på vår framruta när det regnade som mest,
man såg ingenting.
image395

Men just före jag skulle in i ringen så slutade det att regna
och solen tittade fram, vilken tur vi hade.
Men som vanligt glömde matte kameran i bilen så vi har
inga bilder på när jag är i utställningsringen.

Jag skötte mig jättebra i ringen säger matte.
Fick först HP och BIR valp sen så var jag med
i BIS valp och blev där 4:a.

Du må tro att matte var stolt över mig :))

Min kritik var:
9 månader, av utmärkt typ, mycket vackert huvud med könsprägel,
korrekt placerade öron, mycket bra nosparti, bra hals,
bröstparti något fransly skuldra, bra utvecklat bröstomfång
och djup, aningen sluttande kors, bra överlinje,
rör sig utmärkt, välvisad.

Cayafa´s Zmuggler

Idag har jag fått ett nytt halsband av min matte.
Ett jättesnyggt halsband som är vitt och svart.
Matchar bra mot min svarta päls :)

image386

Ser ni vad som står på halsbandet? Jo, mitt namn ZMUGGE, fränt va?
Halsbandet har matte beställt från http://www.vibri.com/  

Hälsningar från en nöjd Zmugge

Igår, torsdag var det jättevarmt ute, nästan som i Afrika.
Vi, jag och Zmugge orkade nästan ingenting, det var för varmt.
Som tur var hade matte jobbat natt och sov rätt så mycket,
så vi passade också på att sova med henne.
Det är jättemysigt tycker vi, att få krypa ihop med matte i hennes säng och sova,
på dagtid :)

På kvällen vid 19-tiden fick vi ett mail från Trixi,
hon frågade om vi ville åka och bada och det ville vi.
Hade 10 minuter på att göra oss iordning,
men det är tur att vi är snabba.
På med badselarna och säkerhetslinorna,
packa ner handdukar och sen ut på parkeringen och vänta,
ja vänta på att Trixi och hennes matte och husse skulle komma.

Vi väntade och väntade
image379

Till slut kom hon, Trixi :)
image380

När vi var framme vid badet blev det att hoppa i direkt och börja bada.
image381

Vi hoppade och skuttade så matte hade svårt att ta fina bilder, de såg mest ut som de här.
image382

Men här är en bild där vi är stilla och
samlade alla på samma ställe.
image383

När vi legat i vattnet ett bra tag började vi att frysa,
så matte tog upp oss och torkade oss torra.
Trixi fortsatte att vara i vattnet, hon verkar kunna vara där hur länge som helst.
Hon simmar och har sig, men till slut tyckte hennes matte och husse
att det var dax att ta upp Trixi och åka hem.

Här är vi på väg hem, nöjda och belåtna
image385

Vi vill passa på att tacka Trixi och hennes matte och husse
för att de tog med oss till badet, det var jättesnällt gjort.

Griffonkillarna, Nisse och Zmugge