Idag kom matte hem med en ny bädd åt mig.
Så här ser den ut:
Min nya bädd
Visst är den fin?
Min matte har lite dille på hundsängar, jag tror att vi har 7 olika.

Vad som är bra med den här är att Nisse inte ryms att ligga i den.
Han vågar inte ligga i trånga utrymmen så i den här bädden kan jag
söka skydd när Nisse jagar mig, eller när jag vill vara i fred, bra va?

Hallå! Är du där?
Hallå Zmugge! Är du där?????

Mitt nya hus
Här är jag :)

GOD NATT!!!!

Nu så känns det att det är vår på G och du kanske undrar varför jag säger så.
Jo, det är därför att på våren börjat solen att titta in och värma vårt golv.
Jag älskar när solen skiner in, då lägger jag mig där och sover.
Här har jag hittat solen i vår Biabädd, mm så skönt :)

Nisse solar


Zmugge gillar också att ligga i solen och njuta.
Fast här var han så nyfiken, så han kunde inte ligga kvar och sova, utan han var tvungen att kolla vad matte gjorde.

Zmugge solar


Soliga hälsningar från oss!
Min matte har köpt 2 nya jumprar åt mig, en svart med vita muddar och en grön med vita muddar.
Jag tycker det är skönt att ha en jumper på mig när det är jättekallt ute.
Annars så behöver jag inte ha kläder på mig för jag har ju min päls :)
Min matte säger att jag ser ut som en karamell, vad tycker du?
 Zöta ZMugge

När vi tagit kortet på mig så klädde matte på sig för att vi skulle gå ut. Men
först så tog vi ett kort på oss, jag och matte. 
Jag tyckte det var roligt att det var bara jag och hon på bilden, annars är ju
alltid Nisse med. Men inte den här gången.
 
Jag och matte

Hälsningar från mig, Zmugge!
Jag och Zmugge åkte till "momme" och "moffe" för att hälsa på Chivas.
Det var Zmugges första långa bilresa och första gången han skulle sova borta.
Så det var jättespännande för honom, men som tur var har han mig som stöd.

Du kan gissa vem som blev glad när vi kom fram, jo Chivas.
Vi, dvs jag och Chivas lekte mest hela tiden, när Zmugge ville leka med honom
så blev han mest irriterad.
Jag tror att han är rädd för valpar, för Zmugge var jättesnäll men det hjälpte inte.
Så här såg det ut när jag och Chivve lekte.
Nisse och Chivas 1

Som vanligt ser Chivas elak ut på kort :)
nisse och chivas 2

Vi hade lite pauser och då tog Chivas skydd på soffan. 
Ni förstår,  Zmugge kan inte hoppa upp i soffan än, han är för liten.
Så Chivve satt där för att slippa Zmugge :)
vila

Senare på kvällen så gick jag och Zmugge över till Sune och Herbert.
Kort kommer senare.......

När vi kom tillbaks till Chivas var klockan ganska mycket så vi gick till sängs
ganska snabbt. Jag ligger alltid längst ner vid mattes fötter och Zmugge ligger
under mattes arm,  ja han är ju så liten och fjantig.

95604-182

95604-181

Sängen var jätteskön så vi sov som stockar till klockan var 06.30. Då väckte
vi matte, eftersom vi tyckte att det var dax att stiga upp. Matte däremot
hade nog velat ligga lite längre, men hon var ju tvungen att gå ut med Zmugge
direkt. Han har ju så dåligt håll eftersom han är så liten :(

Så här fin såg det ut i morse när jag och Nisse gick vår morgonpromenad
vy över Ersboda -07 februari
Solen sken och det var ca -14 grader ute.

Så här såg vi ut när vi just kommit ut från vårt hus.
vinterdag-07 2

Var tvungen att spana in en traktor som skottade på gården
vinterdag-07

Sen så kollade jag upp om det fanns något att äta, och de gjorde det.
vinterdag-07 3
Lite tallbarr är alltid gott :)

Eftersom det är så kallt ute går jag inte så långt, några meter från vår ingång,
just så pass att jag kan pinka, sen vill jag bara in. Brr så kallt det är om tassarna.
Matte är då tvungen att bära mig innanför jackan, annars kan inte Nisse få
gå sin morgonpromenad.
Så här ser det då ut:
vinterdag i februari -07 6
Mysigt och varmt är det.

Nisse han ser ut så här när det är kallt ute.
vinterdag i februari-07 4
Frostig om skägget. Han satt sig ner just när matte skulle ta kortet, men
det får han inte göra för henne. Så direkt efter fotot var taget fick han lov
att stiga upp så att han inte blir kall där bak :)

Hoppas ni också har en solig och fin dag som vi har :)

Zmugge och Nisse
Idag åkte jag och Zmugge till lillmatte och hälsade på.
Ja, matte var bjuden på lunch och vi fick hänga med, som vanligt. Det var lite spännande för Zmugge,  han skulle för första gången åka i den stora buren som finns i vår bil. Jag har ju vanan inne, men det har inte han.
Det gick riktig bra att dela bur med honom, han var rätt lugn. Jag fick säga till honom några gånger att han skulle sitta still, sen var det inga problem :)

Medans matte åt lunch fick jag och Zmugge gnaga på ett par ben. Zmugge tyckte lite extra om dem eftersom dom var så små och lättuggade.
Jag och Zmugge har fått ben att gnaga på

Sen så fick Zmugge leka med mjukisdjur, både små.........
Zmugge leker i korgen

och STORA
Zmugge och nallen
Det kanske syns lite dåligt, men Zmugge ligger ovanpå den stora nallen och biter :)



När vi kom hem var vi jättetrötta, speciellt Zmugge.
Så vi la oss och somnade nästan direkt, ZZZZZZzzzzzzzz............................