"Familjemedlemmar"

3kommentarer

Var hem till mattes famil och hälsade på.
Vi passade då på att ta kort på alla hundarna som finns i mattes familj.
Här kommer ett kort samt tre ord som beskriver varje hund.

Den som kom in i familjen först var Macontas Eldorado
eller CHIVAS som han kallas. Han är av rasen Tibetansk spaniel

image330

Filosof, matglad, sova


Sen kom SUNE och han är en Norwichterrier.
SUNE har de finaste titlarna i vår famil,
han är Such, Nuch och  Finuch

image331
Självständig, stor integritet, godmodig


Sen kom jag, Inras Nils Karlsson Pyssling och jag är en Griffon Bruxellois.
Kallas för NISSE till vardags :)

image332

Osjälvständig, mattesjuk, fartdåre

Sen kom HERBERT(till höger på bilden) och
han är en Norwichterrier och bor i samma famil som Sune.
Sist men inte minst Cayafa´s´Zmuggler,han kallas för ZMUGGE.
Han är en Petit Brabancon och han bor i samma familj som jag.

image333

Tre ord om HERBERT: Yrväder, tidningstornado, trasselsudd
Tre ord om ZMUGGE: Kadaverälskare, självständig, trygg 

Vi tog också ett gruppfoto. Det var inte lätt att få oss att stå stilla,
men med lite kyckling så lyckades vi samla alla utom Chivas.
Han gillar inte gruppfoton :)
image334

Jag skriver och berättar om det kommer
in fler hundar i vår familj.
Våran momme, hon älskar hundar.
Så för henne får vi bli hur många som helst :))

NISSE

3 kommentarer

Carina

30 Jun 2007 21:37

Oj, har mamsen läst bloggen? Självklart det blir fler hundar, eller hur?
Kjam syrran

Syrran

30 Jun 2007 22:49

Jag tror inte hon har läst den :)
Vi ska nog inte skaffar oss några fler, fast man ska aldrig säga aldrig. Men just nu är vi rätt nöjda med två griffoner.
Jag vet att du vill ha en till och det tycker jag är bara roligt, momme har nog inte samma åsikt :))
Kramar!!!

Andrea & Ella

01 Jul 2007 10:22

Vilka fina hundar :) Jättefina bilder från midsommarfirandet också.
Jo, Ella har lekt med norwichterriers i stugan. Jasså, då ska vi kika in på deras blogg också :)

Kommentera

Publiceras ej