Utställningsträning i Skellefteå

4kommentarer

Igår så åkte jag och Zmugge till Skellefteå för att träna lite
inför utställningen i Vännäs. Vi hämtade Sune och Herbert
på jobbet och sen åkte vi till träningen. 

Vi började med att gå i ringen och jag gick hur fint som helst.
När "domaren" kom fram och hälsade på oss allihopa
och det tyckte jag var bara trevligt.Men när hon sen skulle känna på mig,
då kom min rädsla fram och jag försökte backa, men min matte
höll sin hand på ett sådant sätt att jag inte kom någonstans.
Matte berömde mig jättemycket och sen så fick jag massor med leverpastej,
ja nästan hur mycket som helst.
Visst var jag lite uppjagad efteråt och ville inte "stå",
men efter ett tag så slappnade jag av lite grand.

Här så kommer "domaren" fram och tittar mig i munnen, för andra gången.
image275
Ser du mattes rumpgrepp? Det gick bättre den här gången än första,
jag blev inte lika rädd.

Sen så tränade vi att ställa upp oss fint.
image276
SUNE!!!! Ser du så snyggt jag står????

Sen var det Zmugges tur. Han som aldrig gått i en utställningsring,
visade vart skåpet skulle stå. Man kunde tro att han varit på massor
av utställningar, så snyggt som han sprang :)
image277

Ställde sig som ett riktigt proffs, gjorde han dessutom.
image278


Under utställningsträningen, fick vi också turas om att träna på
"att vara still, kopplade bredvid en bänk "

    


    



Zmugge och Herbert
 
Jag och Sune

Här är vi samlade för lite instruktioner mm.
image283



Trötta men nöjda åkte vi hem till husse, förhoppningsvis åker vi tillbaks
en gång till för att träna lite mer.


Nisse och Zmugge

PS.
Fler bilder finns på Sune och Herberts blogg:
http://sunesotnos.webblogg.se/

4 kommentarer

Ingrid

26 May 2007 20:40

Bra Nisse! Du ser, det är inte så farligt!
Dessutom trimmar din matte som ett proffs! Tänk om jag skulle bli trimmad någon dag.
Puss på dig, min son!
Mamma Pia

Pia Öberg

27 May 2007 12:15

Hej Nisse med matte!
Vad duktigt ni kämpar på :) Och vad fin Nisse blev i sin ny frisyr! Lycka till önskar tjejerna Rya & Troja!

Nisse

28 May 2007 10:51

Tack Troja och Rya!
Alltid roligt när det är brudar som är in och kollar på vår blogg. Jag uppskattar det jättemycket. Ni förstår, tikar är mitt största intresse här i livet :)
Zmugge hälsar att hans största intresse just nu, är mat :))
Nisse - Tiktjusaren

Nisse

29 May 2007 12:51

Men mamma Pia, blir du aldrig trimmad? Visst skojar du med mig nu? Du som har matte Ingrid, hon kan verkligen det där med att trimma.
Puss från din son, Nisse

Kommentera

Publiceras ej