Idag fyller jag, Zmugge 1 år :)

12kommentarer

Jag är nu 1 år och känner mig stor, men ändå
rätt så busig och odresserad :)

För att fira mig hade min matte gjort en jättefin
och god tårta. Den var fylld med leverpastej, korv, hemmagjorda
köttbullar, kalvsylta, hamburgerkött samt mjukost med
viltsmak och två brödskivor.

Så här såg den ut:
image467

Sen så ville jag blåsa ut ljuset. Men hur lätt är det, när
man har underbett. Jag blåste och blåste men inget hände :)
image468
Så till slut fick matte blåsa ut ljuset och
dela på tårtan.

En bit till mej och en till Nisse.
Du må tro att den var god.image469

Vi åt och åt tills det inte fanns en smula kvar.
Jag var jättenöjd över min 1-års tårta,
godare kunde den inte bli.

Nu väntar jag på presenterna från Sune, Herbert och Chivas.
Undrar vad det blir?

Måste också passa på att hälsa till mina två systrar som också
fyller ett år idag. GRATTIS!!!!

Zmugge

12 kommentarer

Linda och Gibson

19 Nov 2007 14:12

Grattis Zmuggles! Hoppas tårtan var så god som den såg ut, Gibson hoppas på en lika god tårta den 22 november då han fyller stolta 1 år!
Matte undrar om ni har nåt utsällningstips nu i vinter? Verkar bara finnas framåt maj i nästa år i Piteå? // Grattis från oss! (ps. fina bilder på tomtegubbarna!)

Zmugge

19 Nov 2007 16:02

LINDA och GIBSON: Hörru Gibson, tårtan var helt underbar, jag kunde ha ätit hur mycket som helst. Du får säkert en lika fin tårta när du fyller år. Hm, jag har alltid trott att du varit en månad äldre än mig, men det måste ha blivit någon missuppfattning :)
Hälsa din matte att det ev är någon inofficiell i jan/feb. Vi mailar till er när vi får veta mera.
Visst var vi fina som tomtar, fast lite fuskigt är det när det gäller Nisses skägg. Han har ju mycket mer, därför ser han mer tomtig ut, eller hur?
Jag och du har det lite svårare, vi kanske måste köpa ett tomteskägg :))

GammelZmugge

Gia (Zoe)

19 Nov 2007 23:47

Hei Brorsan!
Grattis med dagen! Håper du fikk en kjempefin dag med dine venner!

Kram fra Gia i Oslo.

Sune/Herbert

20 Nov 2007 09:29

GRATTIS PÅ 1-ÅRSDAGEN! Dina presenter får du när du kommer till oss nästa gång.

"Kusinerna"

Trixi

20 Nov 2007 20:05

Grattis Zmugge på födelsedagen!
Vilken läcker tårta du fick, ett riktigt kalasmål!

Zmugge

21 Nov 2007 16:36

GIA: Tack för det och GRATTIS du med :)Jag hoppas att du också fick något gott att äta på din 1-års dag. Har du kvar din hemsida? Matte hade tänkt skriva några rader där, men kan inte hitta länken.

SUNE/HERBERT: Tack, tack. Det ska bli spännande att se vad jag får :))

TRIXI: Tack för det. Visst såg tårtan god ut? Jag skulle gissa, att du kunnat ätit upp hela själv, på några sekunder, så god var den :)

FÖDELSEDAGSHUNDEN

Fido

22 Nov 2007 11:53

Å har du fyllt år!! Grattis i efterskott!! Stora killen! Ja du, den där tårtan såg inte dålig ut!! Ska tjata på matte så att jag får en sån när jag fyller 2 år! när jag fyllde 1 år var jag på utställning å då fick jag köttbullar av matte å godispåsar från dom som sålde tillbehör!! Å Easy fyller på julafton så då får vi julgott men ingen tårta :-(
Nosgos Fido

Zmugge

23 Nov 2007 15:10

FIDO: Tack för det du:) Japp, nu känner jag mig stor, fast matte tycker att jag fortfarande är rätt barnslig och odygdig. Du tårtan, den var toppengod, man skulle få en sådan mer ofta. Jag hoppas att du får en jättegod tårta på din 2-års dag. Säg till din matte, att när Easy fyller år på julafton kan hon väl göra er en tomtetårta :))

Födelsedagsbarnet

Ingrid

23 Nov 2007 19:51

Grattis Zmugge till årsdagen och vilken TÅRTA! Tur att du delade med Nisse!
Ingrid o griffar

Zmugge

24 Nov 2007 18:55

INGRID och GRIFFARNA: Egentligen så ville jag nog äta upp hela tårtan själv, men matte sa att jag måste dela med mig. Du förstår, jag älskar mat :)

1-åringen

Pia & Griffontjejerna

26 Nov 2007 16:20

Hurra för Zmugge!! Stora grabben ;)

Kunde du inte bara fnysa ut ljuset med ett riktigt Griffonfnys :) Fast då kanske inte Nisse skulle vilja äta tårta förstås.

Grattis från Troja & Rya

Zmugge

27 Nov 2007 14:20

TROJA & RYA: Att fnysa ut ljuset, det tänkte jag inte på. Men jag är inte så bra på det.
Nisse däremot, han är en riktig fnysmästare. Han gör det ofta och mycket, gärna när matte har sitt ansikte i närheten :)
Nisse hade nog inte brytt sig om jag hade fnysigt, han hade nog bara blivit impad, eftersom jag inte riktigt kommit på det där att fnysa :( Tror ni det beror på att jag inte har något skägg???

Stora Zmugge

Kommentera

Publiceras ej