Julkort

7kommentarer

Våran matte skulle ta kort på oss,
det skulle bli det perfekta julkortet :)
Men hur lätt tro du hon hade det?

Hon skulle även hjälpa moffe och momme
att ta ett fint julkort på Chivas.
Momme hade köpt ett renhorn som
han skulle ha på huvudet.
Hur snyggt skulle de egentligen bli?
Chivas som Rudolf med den röda mulen:)

Så här såg vi ut alla tre. Vi, som lussepojkar
och Chivas som Rudolf :))
image470

Bara Rudolf, nej vi menade Chivas :)
image471

Lussekillarna
image472

Jakten på det perfekta julkortet fortsätter säger matte.

7 kommentarer

Sune/Herbert

27 Nov 2007 20:54

Ja, vad ska vi säga om dessa kort. Chivas ser ut som en stor skeppsråtta med horn, ha ha. Nisse och Zmugge ni ser verkligen ledsna ut, vi förstår att ta julkort är varken lätt eller roligt.

Julkillarna Sune och Herbert

Jenny

28 Nov 2007 13:47

Men stackars lilla chivas han ser ut som en get!!!men den finaste geten førstås! kram kram

Nisse och Zmugge

28 Nov 2007 15:38

SUNE/HERBERG och JENNY: Oj, oj, oj vad ni klagar på Chivas utseende :( Ok, han var väl inte allt för snygg i sina renhorn. Men det var mommes fel, det var hon som köpte dem. Vi tror att Chivas skulle varit snyggare i tomtemössa och skägg :) Eller vad tror ni?

Griffonkillarna

julia

28 Nov 2007 16:23

Hej !
Gud vad söta dom blev i glitter och horn ! Jag ska börja ta fram Eltons tomte mössa nu, som sagt. Jakten på det perfekta julkortet är igång ! :)
/ Elton&Julia

Sune/Herbert

28 Nov 2007 19:46

Imorgon ska vi följa Chivas ut i snön och ta några nya kort. Vi får hoppas det blir bättre bild på honom.
Annars får momme och moffe köpa sina julkort.

kramar från Sunis och Hebbis

julia

30 Nov 2007 14:06

Hej, igen !:)
Ja, jag vet. Matte sätter på mig massa olika tröjor, vissa av dom är inte ens snygga på mig ! Hon säger att det ska hålla mig varm. Och oftast hjälper det faktist :) Jag har typ inget underhudsfett, så när det är runt 5 grader, börjar jag skaka och fryser super mycket. Jag är itne lika varmblodig som er i norrland :) Men Nisse har ju massa päls, så det är lite fusk. Men Zmugge, jag fattar itne hur han klarar det ! jag börjar skaka bara jag tänker på att gå ut, utan tröja. :)
Jag undrar det. Ska ni på någon utställning i vinter/ vår ? Har läst om era reslutat. Det verkar ju gå super bra för er på utställningarna, vad roligt !!
Hälsningar från Stockholms alldeles egna Elton
P.S Är dte okej om jag lägger till er som länk ?

Nisse och Zmugge

01 Dec 2007 09:47

ELTON: Din matte verkar vara duktig :)Att göra kläder tycker vår matte är svårt, så hon köper dem. Ja, vi har inte så många, eftersom vi använder dem så lite. Bara under vintern och bara vid minusgrader. Jag, Nisse har tyvärr inte heller så mycket päls just nu. Matte har trimmat ned mig rätt så mycket. Hon passar på att träna på mig, eftersom det inte är någon utställning som jag ska på. Zmugge han är en hårding, aldrig fryser han :)
Näe han tror han är en lapphund :)) fast en korthårig sådan. Det är synd om dig Elton som fryser så, kanske en jumper med värme i, skulle vara något för dig? Undrar hur mycket du skulle frysa om du var här uppe i norr?
Vi kan ibland frysa om tassarna men då värmer matte dem i handen och vips så är vi på G igen :)
Självklart så får du lägga till vår länk till din sida.

Nisse

Kommentera

Publiceras ej