Zmugges syskon

6kommentarer

Jag, Zmugge är född den 19 september 2006.
I min kull var vi tre stycken, jag och två tikar.
Mina systrar heter Zelma och Zoe och vi
kommer från Cayafa´s kennel.
http://web1.vattnet.com/cayafas/

Tänkte att ni kanske ville se hur mina systrar ser ut.

Zelma, 10 månader:
image425

image426

Zoe (kallas för Gaia) 7 månader):
image427

( 4 månader)
image428

Jag tycker att de är jättegulliga.

Men visst  är det lite konstig med mina systrar,
de har skägg, men det har inte jag
Är det inte killar som ska ha det?

Zmugge skägglös :)

6 kommentarer

Herbert

04 Oct 2007 10:17

Ja, det är ju konstigt att du blev skägglös, men att vara man sitter ju inte i skägget, eller hur?
Herbert Hårfager :)

Zmugge

04 Oct 2007 19:28

HERBERT:Inte sitter det i skägget, det har du rätt i. Men lite roligt är det i alla fall att Zelma och Zoe har skägg men inte jag :))
Zmugge skägglös

Hanna

04 Oct 2007 23:27

Hej! Tittade in här och jag måste säga att Zelma är otroligt lik min Wille. Tycker att griffonerna brukar vara så olika varandra annars, men Wille och Zelma är verkligen lika. Kul att se att det går bra för er på utställningarna, har varit sugen att komma och heja på er på några utställningar men all ledig tid i sommar ha tillbringats i sommarstugan (Willes paradis).
Hälsningar
Hanna

Birgitta

05 Oct 2007 16:27

Hej Hanna! Roligt att du tittar in ibland. Skulle vara jätteroligt att få se Wille och Zelma tillsammans :) och se hur lika de är.
När det gäller utställningar så kämpar vi på för att Nisse och Zmugge, men även jag ska bli duktigare.
Vi har nog kikat efter dig och Wille, men jag kan förstå att ni hellre varit i sommarstugan.

Emma

07 Oct 2007 11:17

Hej!
Jag har varit i kontakt med Ingrid Raij angående rasen Petit Brabancon, och hon tyckte att jag skulle kontakta dig eftersom att du bor i Umeå, liksom jag! :) Det vore roligt om du ville maila mig och berätta lite om din petit och om det finns möjlighet skulle det vara hemskt trevligt om vi kunde träffas så jag får möjlighet att träffa rasen på riktigt. Du kan maila på adressen: [email protected]
Ha det bra!

Birgitta

07 Oct 2007 21:40

EMMA:
Har skickat ett mail till dig, där jag skrivit lite om min lilla Zmugge :)
Självklart ska du få träffa min lilla petit och se hur han ser ut i verkligheten.
Hälsningar Birgitta och griffonkillarna :)

Kommentera

Publiceras ej