Förkylning och öroninfektion samt "kamphundar"

11kommentarer

Hejsan alla bloggläsare!
Vet ni vad vi fått? Jo, vi har fått en förkylning :(
med snuva. Vi har varit sjuka några dagar och
det är inte roligt när det rinner
ur nosen hela dagarna.
Matte säger att det sprutar snor runt om oss,
ja vi använder ju inte några näsdukar utan frustar
bara rätt ut och då gärna när matte är i närheten 
med hennes ansikte.
När man är förkyld måste man ta det lite lugnt
och därför blir det inga långa promenader utan
vi får bara vara ute små korta stunder, vilket vi
tycker är långtråkigt. Zmugge framför allt blir så
full av bus.

Nisse hade extra otur, matte upptäckte i måndags
att hans öra var jätterött. Fick komma till veterinären
och han sa att Nisse fått en infektion i höger öra.
Vet ni vad han gav honom? Jo 2!!!! sprutor, ni må
tro att Nisse var sur på honom efteråt.
Sen skrev veterinären ut penicillin
som Nisse måste äta i 10 dagar, samt en
öronsalva som matte måste droppa 2 ggr per dag
i örat.
Vi skriver och berättar när vi frisknar till. Visst
har vi blivit bättre, ja Zmugge är nästan helt frisk.
Nisse däremot är fortfarande snuvig och har ont
i sitt öra. Men en tröst i eländet säger matte,
det är att vi äter och dricker bra.

Matte har köpt nya halsband åt oss genom internet.
Så här såg de ut när hon beställde dem:
image543

Idag kom halsbanden hem i vår brevlåda.
Vi var bara tvugna att prova dem direkt.
Matte säger att vi ska ha dem när vi ska vara fina
som tex åka på utställningar och hälsa på våra polare :)

image544
Visst blev vi tuffa i dem, matte säger att vi ser ut som kamphundar :))


Nisse och Zmugge, 2 snuviga griffoner

11 kommentarer

Sune/Herbert

06 Mar 2008 12:55

Oj, så tuffa ni blev, vi måste ta ett snack med matte så vi får ett par tuffa halsband.

Krya på er!

Sunis och Hebbe

Sune/Herbert

06 Mar 2008 12:55

Oj, så tuffa ni blev, vi måste ta ett snack med matte så vi får ett par tuffa halsband.

Krya på er!

Sunis och Hebbe

Trixi

06 Mar 2008 16:53

Verkligen fiffiga halsband ni skaffat er. Jag ska be mattte köpa ett åt mig också, ett som jag kan sätta runt höfterna när jag ska träffa Zmugge, hihihi.
Trist att ni blivit sjuka men toppenbra att ni är på bättringsvägen! Förstår om ni blir rastlösa av att måsta ta det lugnt.

Wille

06 Mar 2008 21:49

hej Zmugge o Nisse...så ni har oxå fallit i förkylningsträsket?
Blev själv förkyld för en vecka sedan, tyvärr blev den värre så jag fick åka till veterinären först på fredagen, fick veta då att jag hade "kennelhosta"?!?
Jag som inte varit i närheten ens av en kennel!

Det gick inte över o till slut mådde jag bara sämre o sämre,jag orkade inte ens gå ut o kissa längre. Matte o hussarna blev så oroliga o åkte till veterinären en gång till. Matte stod på sig o berättade för veterinären att jag nog fått lunginflammation. Jag fick en lämna blodprov, det var så kul så jag pussade veterinären på armen. Sen fick jag röntga lungorna, och då pussade jag assistenten på hakan av tacksamhet.

Det var lunginflammation, så nu äter jag antibiotika i tio dagar, inlindat i skinka eller ost. Mums!
Börjar ändå känna mig bättre nu, orkar faktiskt busa lite också ikväll.

Krya på er kompisar!

Wille

Nisse och Zmugge

06 Mar 2008 23:13

TRIXI: Ja, det där med halsbandet på höfterna verkar en bra ide. Halsbandet är riktigt vasst, så då låter han nog dig vara ifred. När vi är friska kommer vi förbi, kanske har du och din matte tid att följa med oss på en liten promenad.

WIllE: Så du är också sjuk, fast du är nog sjukare än oss. Vi har inte kennelhosta, utan rinnsnuva :))
Det var tur att din matte stod på sig, så att du blev ordentligt undersökt. Wille, du verkar vara en pussglad kille, personalen hos veterinären måste ha gillat dig. Vi gillade oxå dig eftersom du är en sån hyvens griffon :)
Krya på dig!
Vår förhoppning är att vi snart ses, vi tyckte verkligen om dig :))

Hälsningar Nisse och Zmugge

Nisse och Zmugge

06 Mar 2008 23:15

SUNE/HERBERT: Ursäkta att vi inte svarade på er först. Men matte, som skriver är lite trött, hon har jobbat några nätter och blir då lite vimsig. Visst måste ni också ha sådana halsband. Då ser ni ut som kortbenta kamphundar :))

Nisse och Zmugge

Fido

07 Mar 2008 16:12

Stackars er grabbar!! Jag förstår hur ni mår!! det är verkligen inge vidare att vara förkyld!! Jag hoppas ni kryar på er fort!!
Jätte fina halsband ni fick!! Jag har ett liknande som jag fick av matte redan som valp!! Då var det jätte stort och nu kan jag bara ha det på sista hålet!! Ni blev verkligen jätte tuffa i era halsband!!
Nos gos från Fido

Snuggles,Otto& Potion

11 Mar 2008 12:03

Stackare vad tråkigt att ni inte mår bra! Hoppas att ni snart mår bättre.
Men vilka fina halsband ni fått, vi ska prata med vår matte om inte vi också kan få lite nytt att ha på oss...nitar är ju väldigt häftigt.
Kramar/gänget

Nisse och Zmugge

13 Mar 2008 15:42

FIDO: Vi kan förstå att du inte kan ha ditt fina halsband längre. Du har säkert vuxit mycket sen du var liten valp :) Vi mår rätt bra nu, fast matte är istället sjuk :(

SNUGGLES, OTTO & POTION: Ja, det har inte varit roligt att vara sjuka, fast vi är ganska pigga nu. Men då blev matte sjuk. Så vi har rätt långtråkigt här hemma, saknar våra långa promenader och allt bus. Ni skulle se halsbanden i verkligheten, de är skitsnugga. Nitarna är riktiga, så de är vassa. Men matte säger att vi bara får ha dem när vi är fina, inte när vi ska busa.

Nosgos till er alla från Nisse och Zmugge!

Troja & Rya

21 Mar 2008 08:09

Grabbar!!! Vad coola ni är i era nya halsband!!
Vi blir ju alldeles till oss i trasorna, för sådana tuffa hundar finns inte på landet :-( Ni kan få jobb som våra bodyguards ;-)
Hoppas ni är friska nu så ni kan njuta av era påskägg och glöm inte att gömma kvasten för matte ;-) Glad Påsk!
Kramar från oss! //Troja & Rya

Nisse och Zmugge

21 Mar 2008 14:47

TROJA/RYA: Vi förstår att det inte finns sådan som vi på landet :) och vi tar gärna jobbet som bodyguards, ja vi gör allt för sådan tjusiga damer som ni :)
Nu är vi helt krya, så det blir till att äta mycket nu under påsk.
Vi hade fram kvasten för en stund sen, matte försökte åka iväg men den orkade inte lyfta. Hon var helt enkelt för tung :))

Nosgos från oss griffonkillar i norr!

Kommentera

Publiceras ej