Griffonvalpar

5kommentarer

Jag och Nisse har varit hem till mitt
föräldrarhem och hälsat på min mamma.
Hon bor på Cayafa's kennel,
med sina kompisar och
matte Birgitta.

Det var jätteroligt att återse dem, men
ni må tro att vi fick en överraskning när
vi kom in.
Där inne, fanns det små
valpar som sprang omkring och lekte.
Usch, vad konstiga de såg ut, jag
tyckte att de var lite läskiga.
Men Nisse, han tyckte att valparna var fina.
Ja, han har ju erfarenhet, av mig :)

Ni skulle ha sett matte, hon fick något konstig
i blicken när hon såg de små liven.
Undrar vad det var som valparna hade
som inte vi har.
Vi fick slita och dra i henne för att
få med henne hem, men till slut
så följde hon oss till bilen.

Men innan vi åkte tog
matte i alla fall kort på några av de små.


Söt........

Sötare........

Ännu sötare......

Mattes favorit, Eddie :)
Sötare än sötast.

Ännu en söting.

Mm, så söööt :)

Godisbit....

Ännu en  godisbit.

Ja, nu har ni sett några av valparna.
Vill ni se fler bilder, gå in på
Kennel Cayafa's hemsida och kolla:
http://web1.vattnet.com/cayafas/

Zmugge

5 kommentarer

Syrran

18 Oct 2008 18:12

Oj, vilka söta små puppar, man vill ju bara ta med sig dom hem. Jag förstår att matte blev sugen på en till. Vi tycker du ska skaffa dig en till kille. En strävhårig svart skulle passa så bra med Nisse och Zmugge.

Carina

18 Oct 2008 18:13

Varför har du inte bytt länken till mig?



Carina

Nisse och Zmugge

18 Oct 2008 20:57

MOSTER: Valparna var jättesöta och matte ville ha Eddie, fast han är som Zmugge. Men det är lite för tidigt med en till. Vi ska vänta ett tag till sen så :) Fast Zmugge gillar inte valpar, han är nog lite rädd. Men det blir nog bra sen, då får de två leka. En svart strävhårig eller en röd korthårig blir det, har matte sagt.



Matte hälsar att det gick inte att göra en ny länk till eran hemsida. Hon ska göra ett nytt försök.



Griffonkillarna :)

Helena med Sally

19 Oct 2008 08:25

Hej på er!

Ville bara säga att det var jättekul at träffa er hos Birgitta! Vilken överraskning! Hoppas vi ses snart igen, och lycka till med övertalningen....jag jobbar ju på samma problem.....Mvh Helena med Sally

Nisse och Zmugge

19 Oct 2008 09:01

HELENA: Ja, jag blev också glatt överraskad :) Synd att du var tvungen att åka iväg så snabbt. Men vi ses nog snart igen. När det gäller valpen tog jag nog ut segern i förskott :( Men jag fortsätter kampen :))

Ja, vi har nog samma problem båda två.



Birgitta

Kommentera

Publiceras ej