Nu snöar det :)

1kommentarer

Så har äntligen snön kommit.
Fast det inte så mycket, bara lite
grand.
Självklart var vi tvugna att gå ut
och leka i det fina vädret.
Fast matte tyckte inte att det var så
fint väder, hon sa att det blåste
små spik. Vi såg inga spikar, bara
små flingor som föll ner på marken :)

Först gick vi igenom lillskogen, där fanns
det mycket intressanta saker.

Zmugge han hittade många dofter att lukta på.


Själv spanade jag efter Trixi,
vår kompis. Men hon satt nog inne
i värmen och myste.

Promenaden fortsatte mot ängen.

Ni ser väl snön på stigen?
Inte mycket att hurra för :(

När vi kommit ut på ängen blev
det som vanligt race.

Matte var som vanligt inte med i svängarna,
vi var för snabba för henne. Men till slut kom
hon i kapp oss och kunde ta en närbild.


Zmugge hade lyckats samla lite snö
rund nosen, mysigt eller hur?


Här ser ni Zmugges snönos från
en annan vinkel.

Själv hade jag rätt svårt att få snö
på mig.Jag sprang omkring och försökte
samla några flingor.


Till slut lyckades jag.

Även om det inte var så mycket. Men innan vi
var inne hade jag både snö på tassarna och
i skägget. Men då hade matte stoppat undan
kameran.


Vid tangenterna, Nisseplutten :)

1 kommentarer

Sune/Herbert/Kalle

31 Oct 2008 11:49

Oj, ni har fått lika "mycket" snö som oss. Trisst tycker vi för vi vill ha mycket snö och kyla. Det gillar vi.



Nos-pussar från era kompisar

Kommentera

Publiceras ej