En av Assars träningsuppgifter

2kommentarer

Hejsan, Assar här.


Tänkte bara berätta lite
om vad jag om mina "bröder" hittar på.
Matte har säkert berättat tidigare om att
hon, Nisse och Zmugge brukar vara
nere på ängen och busa.
För mig är det en nyhet och ett bra träningstillfälle.
Ni förstår, jag gillar att gå mina egna vägar och
kan därför lätt försvinna. Matte behöver träna mig
i att följa henne och att lyssna och komma när hon
ropar mitt namn.

Så för att jag ska få springa med de andra killarna,
så har hon mig i rullkoppel.
En jättebra ide, för då känner jag mig lös och
samtidigt har matte kontroll över var jag tar
vägen.

Här springer jag med Nisse och Zmugge.


Ni må tro att matte låter konstigt när
hon springer där bak. Undrar vad det
beror på?

Här spanar jag efter storkillarna.


Så här långt bort från matte kan jag vara, praktiskt va?




När vi sprungit oss less, gjort våra
behov klart, så gick vi hem. Ja, matte
brukar bära mig lite då och då, så jag inte
behöver gå allt för långt. Men jag gillar
verkligen att hänga med storkillarna.

När vi kommit hem, var det full fart igen.
Vi sprang runt i lägenheten och vips,
var vi allihopa och hoppade runt i matte
och husses säng. Matte hann bli lite rädd
att vi skulle falla ner, men det gick bra.


Lika fort som vi sprungit upp i sängen, lika
fort somnade vi allihopa på sängen.
Nöjda och glada över allt roligt som vi gjort.
Matte kom även hon och la sig med oss
och sov. Ni må tro att jag tycker det är mysigt
att krypa ihop och sova med henne.

Nosgos från en mycket busig Assar :)

2 kommentarer

Ingrid Raij

09 Oct 2009 20:40

Vad roligt du har Assar! Skynda dig att bli lydig så får du också vara lös!

I dag försvann lilla Meja Hon var kvar i skogen när vi hade gått över ett långt fält till bilen.

Jag och Terry gick tillbaka och ropade och rätt som det var skuta hon ut ur skogen!! Hon ville att vi skulle plocka mer trattisar!

GogoBoy Uno hälsar så mycket!

Nisse, Zmugge & Assar

11 Oct 2009 11:24

Oj, vad tur att Meja hittade tillbaks till er. Jag förstår att hon ville plocka mer svamp, för det är ju så kul. Jag ska snart få gå lös, med en lina fastkopplad i selen. Så duktig har jag blivit säger matte.

Hälsa tillbaks till min bror och säg att jag har det bra här. Fast visst saknar jag honom lite.



Assar

Kommentera

Publiceras ej