Zmugges parning med Chanti den 18 -19 juni 2010

4kommentarer

I helgen har jag haft besök av en norsk
snygg petit brabancon tik, Chanti som hon kallas.

Det började att jag och matte åkte iväg med
bilen på lördagen. Ville egentligen inte lämna Nisse och
Assar, utan stanna hemma. Men
matte övertalade mej och det är jag mycket
glad över.


Jag, Zmugge

Men ni må tro att jag blev glatt överraskad
när jag klev ur bilen. Utanför stod Chanti,
hon var så vacker och luktade underbart :))

Gjorde mitt jobb och vi åkte hem rätt
snabbt efteråt. Matte var tvungen att åka och jobba.
Dagen efter så fick jag vänta några timmar
på att matte skulle vakna. När hon ätit
lunch så åkte vi äntligen iväg. Den
här gången visste jag vad som gällde
och var mycket ivrig att komma fram.

Blev jätteglad när jag träffade Chanti
igen, gjorde det jag skulle göra. 
Efteråt tog vi ett kort på oss två,
som minne av henne och oss.



Vi var jättenöjda när vi åkte hem, jag och matte.
Nu håller vi tummar och tassar att det blir
små valpar efter jag och Chanti.

Vill ni läsa mer om henne så kan ni gå in på deras
hemsida: http://www.kennelsabriella.dinstudio.se/

Matte säger att jag är en lugn kille, men varje
gång som jag parat mig får jag en bieffekt. Jo, jag
ska hela tiden till bilen, bilen = parning :)) När vi går
ut, så drar jag hela tiden till parkeringen.

Eftersom vi bor så trångt, har ägarna till tikarna
bott på en camping som ligger jättenära
där vi bor. Vi har åkt bil till parningen och
därför tror jag att om vi åker bil, så ska vi
åka till tiken.
Matte hon tycker det är lite komiskt, men
det tycker inte jag.

ZMUGGE

4 kommentarer

Helena P

21 Jun 2010 20:54

GILLA GILLA GILLA!! jag tycker det är väldigt komiskt med bilparkeringen hahaha Hejja Zmugge!!

Corina

21 Jun 2010 22:22

Hoppas det blir valpar nu också :)

Dixie

22 Jun 2010 18:59

Jag håller tassarna och klorna för att din söta tjej får valpar. De blir säkert bedårande i så fall. :-) Klart det inte är komiskt att du är som du är när det kan vara en löptik på gång. Detta är seriöst faktiskt!!



Svansvift och nosgos till dig och de andra charmtrollen i flocken från Dixie!!

Zmugge

24 Jun 2010 10:39

Tack för alla hälsningar :)) Jo, jag håller med dig Dixie, jag är så seriös som jag kan bli.



Nosgos från mig!

Kommentera

Publiceras ej